.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتتاح اولین خانه هلال روستایی در مازندران

 مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران گفت: مازندران براساس سوابق تاریخی و پژوهش های مراجع مسئول بعنوان خطرناک و شکننده ترین استان در برابر زلزله های بالای 5/5 ریشتر شناخته شده است.

به گزارش شمال نیوز از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مهدی ولی پور در همایش توجیهی بخشداران و دهیاران و آیین افتتاحیه اولین خانه هلال روستایی جمعیت هلال احمر مازندران در شهرستان قائمشهر اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی همیشه شاهد بروز حوادث و سوانح مختلف طبیعی و انسان ساز بوده و آسیب های ناشی از این حوادث باعث مشکلاتی برای مردم و دستگاههای پاسخگو شده است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، با اشاره به اینکه خسارات حوادث و سوانح قابل پیشگیری و کاهش است گفت: خوشبختانه امروز اولین خانه هلال روستایی  مازندران در روستای خطیرکلای قائمشهر افتتاح می شود تا در توسعه آموزش همگانی در سطح روستایی و کاهش حوادث و سوانح  گامهای مؤثرتری برداریم.
 
ولی پور افزایش آگاهی، توانمندسازی مردم، افزایش مشارکت در امور امدادی، ترویج همبستگی، آماده سازی جوانان روستاها در برابر حوادث را ازجمله اهداف تشکیل خانه های هلال روستایی برشمرد و افزود : ما اعتقاد داریم یک امدادگر در خانواده در مواقع بروز حوادث و سوانح در دقایق اولیه تا حضور کارشناسان امر می تواند اقدامات مفید و مؤثری را انجام دهد.
 
وی در خصوص شرایط خانه های هلال روستایی بیان داشت: فضای خانه هلال در روستا می تواند یک اتاق از دهیاری، شورای روستا و یا حتی بخشی از مسجد باشد که به امکانات اولیه و محل استقرار نیروهای آموزش دیده جهت انجام مأموریت های امدادی مجهز شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اذعان داشت: ما حلقه ای از زنجیره مدیریت بحران هستیم که وظیفه ما این است که در خدمت نماینده عالی دولت باشیم و با ارائه آموزش های لازم به مردم و هماهنگی و همکاری با دستگاههای دیگر با مدیریت صحیح از تبدیل سوانح به بحران پیشگیری کرده و با کمترین آسیب انسانی و مالی سوانح را به پیش ببریم.

کمال علیپور نماینده مردم شهرستان های قایمشهر ، سوادکوه ، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس در حال اصلاح قوانین مربوط به ستاد مدیریت بحران هستیم تا در سال 94 خود دارای اعتبار باشد گفت: همه ادارت باید ستاد مدیریت بحران داشته باشند ولی بیشتر ادارات شرح وظائف آن را نمی دانند.
 

نماینده مردم قائمشهر، جویبار ، سوادکوه وسیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از زیرساخت های ضعیف برخی از مناطق مازندران که با بارش برف، برق اتاق عمل بیمارستان قطع می شود و یا نانوایی ها تعطیل می شوند بیان داشت : همه ادارات و سازمانها و خصوصا" بخشداران اگر توانمندیهای خود را در زمان حادثه و بحران به کار گیرند براحتی می توان در برابر انواع بلایای طبیعی با کمترین آسیب و خسارت مواجه شد.
 
دهیاران مدیران ستاد بحران روستاها
 
رستم زرودی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه دهیاران مدیران ستاد بحران روستاها هستند، رئیس شورای اسلامی، رئیس بهداشت و مسئول پایگاهها را از دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران روستاها معرفی کرد و اظهارداشت : کلیه فعالیت های مدیران بحران روستاها با هماهنگی بخشداران صورت می گیرد.

وی تصریح کرد : ما باید دست فرمانداران و بخشداران را باز بگذاریم تا روستاهای محور و دارای دسترسی بیشتر را به خانه هلال مجهز کرده و در مواقع بروز حوادث سرعت عمل ارائه خدمات بالا رود.
 
زرودی با بیان اینکه درصد بالایی از جمعیت کشور ساکن روستاها هستند اهداف مدیریت بحران روستاها را برشمرد وافزود : استفاده بهینه از توان دهیاریها و ظرفیت های محلی برای کاهش مخاطرات و سوانح طبیعی ، ایجاد آمادگی و توانایی در جامعه روستایی برای مقابله با حوادث ، ایمنی در برابر حوادث و آتش سوزی، ایجاد روحیه و فرهنگ خودامدادی و مشارکتی از جمله وظایف و اهداف مدیریت بحران روستاهاست

محمدی فرماندار شهرستان قایمشهر طی سخنانی با تقدیر از ابتکار عمل جمعیت هلال احمر استان در راه اندازی خانه هلال روستایی ، از پایلوت قرار دادن روستای خطیرکلای این شهرستان ابراز خرسندی نمود.

در ادامه مسوولین شرکت کننده در این نشست با حضور در روستای خطیرکلا ، اولین خانه هلال روستایی جمعیت هلال احمر مازندران را در این روستا افتتاح نمودند.

نمایشگاه عکس بحران سفید

همچنین در حاشیه این نشست نمایشگاه عکس بحران سفید ویژه عملکرد جمعیت هلال احمر استان مازندران در بحران برف غرب استان در سال گذشته برگزار شد.

مانور امداد و نجات جاده ای در سوادکوه

بمناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و ادامه برنامه های چهارمین روز این هفته ، مانور تخصصی امداد و نجات جاده ای در منطقه شیرگاه شهرستان سوادکوه برگزار شد. این مانور با محوریت جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه و همکاری هلال احمر شهرستان های قایمشهر ، بندپی و جویبار برگزار شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.